استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند در ابر سازه ها

اظهارات کارشناس نما در خصوص آتش سوزی برج سلمان
تیر 31, 1395
عوامل موثر در نماسازی مدرن
تیر 31, 1395

استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند در ابر سازه ها

چندین سال است که مواد کامپوزیتی به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی همانند استحکام زیاد، وزن کم، دوام و پایداری عالی و رفتار مناسب در برابر آتش سوزی، نسبت به مواد سنتی مانند فولاد، بتن و آلومینیوم در صنایع گوناگون ازجمله هوافضا، خودرو و غیره به کار میروند. بیش از ۱۰ سال است که مزایای کاربردی این مواد در صنعت عمران نیز به وضوح مشاهده شده است. طرحهای پزوهشی و به دنبال آن پروژه های اجرایی انجام شده در کشورهای گوناگون در این سالها راه را برای به کارگیری این مواد در صنعت ساختمان چه در ساخت سازه های تمام کامپوزیتی و چه تقویت سازه های گوناگون دیگر هموار کرده است. به عنوان مثال، از سال ۱۹۶۰ پلاستیک های تقویت شده با الیاف شیشه در صنعت ساختمانی لندن به کار گرفته شده اند. در این کشور برخی از بخشهای سازه های قدیمی و مشهور همانند گنبدها و بام ها با قدمتی ۷۰- ۸۰ ساله با استفاده از پوشش های کامپوزیتی تعدیل شده اند.

نمای آلومینیوم کامپوزیت  در ابرسازه ها نیز کاربردهای متنوعی دارند. در ساخت سقف مساجد و برجهای مسکونی و تجاری، مقادیر بالایی از این مواد استفاده می شود و این کاربرد، بدون کاهش مقاومت سازه، وزن آن را بسیار کاهش می دهد .

نمای آلومینیوم کامپوزیت  بطور اخص در ساخت پلها و پل های عابر پیاده بکار می روند. هم اکنون نمونه های زیادی از پل های تمام کامپوزیتی در سرتاسر جهان موجود است. یکی دیگر از موارد استفاده نمای آلومینیوم کامپوزیت در صنعت ساختمان استفاده از آن در زیباسازی شهر ها، ساخت مجسمه ها و مرمت ساختمان های قدیمی و بناهای باستانی است، بدون اینکه معلوم شود بخش ترمیمی از جنس ماده اصلی نیست، با همان رنگ و همان شکل.

ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند

ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند