تاریخچه ورق های آلومینیوم کامپوزیت

ورق های آلومینیوم کامپوزیت از سال ۱۹۶۹ در آلمان ابداع گردید و استقبال و استعمال بی از حد این محصول در نما نشان دهنده کیفیت مناسب و عدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای این مصالح است .
در سال ۲۰۰۵ تولید پانل های آلومینیوم کامپوزیت به طور رسمی تا ۱۶میلیون متر مربع (در اروپا) افزایش یافت و این رقم در سطح جهانی ، دست کم تا پیش از بحران اقتصادی در حدود ۳۰میلیون متر مربع برآورد شده است . از بزرگترین کشورهای مصرف کننده این ماده می توان به کشورهای چون چین ، روسیه و امارات متحده عربی اشاره کرد .

به لحاظ تجاری این محصول از بازدهی بسیاری برخوردار است از این رو ، در کنار دیوار نماهای آلومینیومی و شیشه ، پانل های آلومینیوم کامپوزیت کاملا در صنعت نمای ساختمانی به برتری دست یافتند و در حال حاضر شهرهای مدرن بسیاری وجود دارند که تقریباً به طور کامل با این مصالح ساخته شده اند . تا امروز برج العرب ، نماد شهر دبی که معیار معتبری برای ارزیابی کاربرد این ماده به شمار می رود . از دیگر پروژه ها می توان به هتل العرب ،ساختمان کارخانه میتسوبیشی ، برج های النصر در دوحه قطر و نمونه های دیگر اشاره کرد .

امروزه معماران در این صنعت به دنبال رنگ ها و پرداخت های بدیعی هستند تا به نماها و پروژه های ساختمانی روح تازه ای عرضه کنند .

کاربرد و استقبال ورای تصور از این محصول در نما، نشانگر کیفیت مناسب و عدم محدودیت در کاربرد و طراحی این محصول است . امروزه شاهد استفاده روز افزون از این محصول در صنعت ساختمان هستیم . آلومینیوم یکی از رایج ترین عنصر ساختمانی است . که با کاربرد پانل های آلومینیوم کامپوزیت در ساختمان می توان از مزیت های آلومینیوم بهره مند شد و افزون بر آن ، از ساختار ساختمان حفاظت کرد . از این پانل ها در پروژه های مختلفی استفاده می شود و قیمت آنها بسته به کیفیت و مصالح به کار رفته متغیر می باشد .