انواع آلومینیوم کامپوزیت بر حسب پوشش سطح ورق
تیر 21, 1395
ورقهای آلومینیوم کامپوزیت ضدآتش پرمیوم باند
تیر 21, 1395

نکاتی در طراحی نمای ساختمان

همه ی ما خواستار خانه ای زیبا هستیم که متمایز از خانه های دیگر باشد ضمن اینکه می خواهیم ساختمان و نمای آن با محیط همسایگی اش نیز تطابق داشته باشد مراحل طراحی نمای ساختمان ترکیبی از رعایت تقارن ، متریال ، رنگ و… میباشد.

در این مطلب به چندی از قوانینی که به زیباتر شدن نمای ساختمان کمک می کند اشاره می کنیم.

هدف از ساخت ساختمان

هدف از ساخت ساختمان بسیار مهم است پس طراحی باید به گونه ای باشد که تمام نیاز های یک خانواده را تامین نماید نمای ساختمان بیان کننده ی فعالیت های درون خانه می باشد برای مثال شاید شما نقاش هنرمندی هستید که پنجره های بزرگ را به علت نیاز به نور طبیعی برای نقاشی انتخاب می کنید.

رعایت تقارن

نمای ساختمان مانند تمامی طراحی ها به تقارن و تعادل احتیاج دارد که باعث می شود متناسب و زیبا به چشم بیاید راه های بسیاری برای رسیدن به این تقارن و تعادل در طراحی وجود دارد وجود دارد برای مثال می شود ساختمانی را در نظر گرفت که درب آن در وسط ساختمان قرار دارد و پنجره ها با فاصله مساوی در طرفین آن قرار دارد و یا ساختمانی که تقارنش با استفاده از خطوط موجود در پشت بام و پنجره ها شکل گرفته است ساختمانی که در آن تقارن رعایت شده باشد جلوه بهتری خواهد داشت.

نور پردازی ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان موجب برتری نمای ساختمان شما نسبت به ساختمان های دیگر در شب خواهد شد در کنار چراغ هایی که بالای درب ورودی و پارکینگ نصب می شوند چراغ های دیگری باید در نمای ساختمان به کار برده شوند این چراغ ها باید به سبک نمای ساختمان مشابه باشند.

متریال مصرفی

انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان با توجه به افزایش تنوع متریال و مصالحی که برای نمای ساختمان وجود دارد کار بسیار سختی می باشد بهتر است در این انتخاب به طور همزمان هم به دوام مصالح و هم به زیبایی توجه کنیم بهتر است در این امر با یک مهندس معمار و طراح داخلی مشورت شود.

انتخاب رنگ نمای ساختمان

انتخاب رنگ به جا و مناسب می تواند معایب نمای ساختمان را بپوشاند و یا برعکس اگر اشتباه انتخاب شود می تواند نظرها را به سمت معایب ساختمان جلب کند. یکی از طراحان بزرگ نمای ساختمان پیشنهاد می کند که انتخاب امن و مناسب برای رنگ نمای ساختمان ، انتخاب دو سایه و ته رنگ از یک رنگ می باشد. هم چنین سایه رنگ روشنتر و یا تاریکتر از یک رنگ می تواند برای بدنه ساختمان و رنگ دیگر برای قسمت های دیگر ساختمان استفاده شود و یک رنگ سومی نیز می تواند برای درب در نظر گرفته شود.

انتخاب نورگیر های مناسب

پنجره ها از این حیث که راه ورود نور خورشید به خانه هستند مانند روح ساختمان عمل می کنند اولین نکته در انتخاب پنجره های نمای ساختمان دوام آن است پنجره ها به نوعی بیان کننده شخصیت ساختمان هستند نمای ساختمان های مدرن با پنجره های بزرگ قدی بهتر به نظر می رسند، درحالیکه یک خانه قدیمی با پنجره های مستطیل شکل و شیشه های شفاف زیبایی بیشتری دارند.

نمای ساختمان

نمای ساختمان