آلیاژ آلومینیوم ورق های کامپوزیت پرمیوم باند

اهداف و استراتژی ها
اسفند 8, 1394
پلی اتیلن پرمیوم باند
اسفند 8, 1394
اهداف و استراتژی ها
اسفند 8, 1394
پلی اتیلن پرمیوم باند
اسفند 8, 1394

آلیاژ آلومینیوم ورق های کامپوزیت پرمیوم باند

آلیاژ های آلومینیوم آلیاژهایی با خاصیت فلزی هستند که به منظور بهبود خواص به آلومینیوم افزوده شده اند .

معمولاً این آلیاژها علاوه بر عناصر آلیاژی اصلی شامل چندین عنصر آلیاژی فرعی نیز هستند که مقدار بسیار کمی داشته ولی تاثیر بر خصوصیت های آنها دارند .

از آنجا که استحکام و سختی فلز خالص همیشه کمتر از آلیاژهای آن فلز می باشد عموما از فلزات به صورت آلیاژی استفاده میشود و از فلز خالص معمولا در کاربرد های ویژه استفاده میشود .

آلومینیوم با دارا بودن آلیاژهای مختلف با ترکیب و خواص متفاوت در محدوده کاربردی فراوانی توانسته است ایفای نقش کند .

معمولا هر چه فلز ( در زمینه ورق آلومینیوم کامپوزیت ، فلز آلومینیوم می باشد ) خالص تر باشد استحکام آن کمتر ولی نرمی و پایداری شیمیایی ان زیادتر است .

اگر چه آلیاژ های آلومینیوم دارای استحکامی بیشتر از آلومینیوم خالص هستند اما این استحکام برای کاربرد هایی که تحت تنش های بالا هستند کافی نیست و لذا این آلیاژ ها نیز نیاز به افزایش استحکام بیشتری دارند و به همین دلیل از روش های مختلف استحکام آنرا افزایش میدهند .
بنابراین هر چه که مقدار درصد آلیاژ در فلز بیشتر باشد ، آن فلز از استقامت و استحکام بیشتری برخوردار بوده و این درصد در ورق های کامپوزیت پرمیوم باند AL-3003 می باشد که موجب دوام بالای این ورق مقابل فشار وارده ناشی از باد می شود که بهره گیری از این آلیاژ ، حتی استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند با پوسته ۰٫۳ میلیمتر را در برج های ۲۵ طبقه ممکن ساخته است این در حالیست که آلیاژ مورد استفاده در دیگر برندها حداکثر AL-1100 برآورده شده است .

شایان ذکر است با توجه به نوع پلی اتیلن مصرفی در تولید ورق های آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند که برای اولین بار در ایران از نوع نشکن و مواد مرغوب صنایع پتروشیمی ایران تهیه می گردد بر میزان چسبندگی آلومینیوم تاثیر مستقیم نهاده و از این رو ضمانتی منسجم تر بر استفاده

ورق های کامپوزیت پرمیوم باند با پوسته ۰٫۳ میلیمتر را ارائه می دهد .

ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند