طراحی نما | طراحی نمای ساختمان
مهر 26, 1395
بازسازی نمای ساختمان
مهر 26, 1395

اجرای نمای کامپوزیت

گروه مهندسی گارنت  برای نصب ورق های آلومینیوم کامپوزیت بر روی نمای ساختمان از دو سیستم  فیکس و هنگ جهت اجرای نما استفاده کرده و متخصصین گروه مهندسی گارنت  با ارائه جزئیاتی از این دو روش ، شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی می نماید .

اجرای نمای کامپوزیت با سیستم فیکس (Fixing)

در این روش ورق های کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت ، با پیچ یا پرچ بر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که مراحل نصب آن از سرعت بالایی برحوردار است. در بین فاصله ورق های نصب شده جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب شدن نما ، از تسمه ای به جنس ورق یا چسب های پلی اورتان یا چسب و لاستیک سیلیکونی استفاده می شود. در روش فیکس می توان از دو نوع زیرسازی آلومینیومی و آهنی بهره گرفت.

مزایای سیستم اجرای کامپوزیت به روش فیکس :

– سرعت نصب در این روش بالاتر است.

– قیمت تمام شده اجرای این سیستم کمتر است.

– روش نصب و مونتاژ این سیستم ساده تر است.

اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت با سیستم هنگ (Hanging)

در این روش ، ورق ها با استفاده از شیار های چکمه ای تعبیه شده ، به صورت ریلی روی پروفیل های مخصوص آلومینیومی نصب می شوند. پس از اجرای کمربندی های آهنی زیرسازی ، با هدف رفع خطاهای احتمالی سازه ، نبشی های آهنی با شیارهای لوبیایی روی کمربندی های مطابق با آکس بندی ارائه شده در نقشه های اجرایی، نصب می گردند. در مرحله بعد ، ریل های آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشی های آهنی بوسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل می شوند. در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم ، از لاستیک های دی الکتریکال PVC بین براکت آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده می گردد. نهایتاً ورق های آلومینیوم کامپوزیت بوسیله اتصالاتی آلومینیومی U شکل (موسوم به بچه ناودانی) که در داخل لامل های آلومینیومی قرار می گیرند ، بر روی لامل ها نصب می گردند.

مزایای سیستم اجرای کامپوزیت به روش هنگ :

– آب بندی این سیستم به صورت مکانیکال ، و بدون نیاز به لاستیک و چسب سیلیکون می باشد.

– از زیر سازی آلومینیومی جهت اجرای نما استفاده می شود ، به همین دلیل رفتار سازه ای زیرسازی و پانل ها در مقابل تنش های حرارتی یکسان است.

– در برابر لرزش های ناشی از زمین لرزه ، بادهای شدید و تنش های ساختمان پایدار تر است.

لازم به ذکر است که یک اجرای بدون نقص از آلومینیوم کامپوزیت ، وابسته به برش های بدون نقص صفحات کامپوزیت و چکمه ای های پنل ها می باشد. گروه مهندسی گارنت  این برش ها را توسط دستگاه CNC اعمال کرده که این نشان دهنده کیفیت بالای اجرا توسط گروه مهندسی گارنت می باشد.