نحوه تمیز کردن ورق های کامپوزیت
بهمن 1, 1396
تست کیفیت_QC
انجام تست کیفیت
بهمن 1, 1396
نحوه تمیز کردن ورق های کامپوزیت
بهمن 1, 1396
تست کیفیت_QC
انجام تست کیفیت
بهمن 1, 1396

اطلاعات بسیار مهم در خصوص کامپوزیت

ضخامت ورق کامپوزیت آلومینیوم:

ورق کامپوزیت در ابتدا با ضخامت آلومینیومی ۰٫۵ میلیمتر و ضخامت کلی ۴  و ۵ میلیمتر وارد ایران شد .

و بعد از مدتی ضخامت ورق کامپوزیت به ۰٫۴ میلیمتر رسید که این امر جهت سبک سازی بیشتر با حفظ قابلیت ها واستاندارد ورق کامپوزیت صورت گرفت.

تولید کنندگان ورق کامپوزیت داخی نیز سالها تولید با همین ضخامتها را انجام می دادند و بعد مدتی این ضخامت برای ساختمانهای کمتر از پنج طبقه به ضخامت پوسته ۰٫۳ میلیمتر و ضخامت کلی ۴ میلیمتر رسید.

در سالهای اخیر با افزایش درخواست نمای کامپوزیت جهت استفاده در تابلوهای فروشگاهی و نمای داخلی جهت نصب در فروشگاهها و مجتمع ها و دکوراسیون داخلی، شاهد تولید ورق کامپوزیت با ضخامت ۰٫۲۵ میلیمتر بوده ایم که این موارد بسیار متدوال می باشد.

متاسفانه برخی از برندهای تولید کننده داخلی اقدام به تولید ورق کامپوزیت با ضخامتهایی متفاوت با استاندارنهای بازار نمودند.

از آنجایی که اندازه گیری ضخامت پوسته آلومینیوم کامپوزیت در شرایط آزمایشگایی امکانپذیر می باشد .

برخی از تولید کنندگان با سو استفاده از عدم اطلاع مصرف کننده و عدم توانایی سنجش ضخامت این محصول، به منظور سودجویی بیشتر و کاهش قیمت تمام شده بدون کاهش قیمت فروش، اقدام به تولید محصولی با ضخامت آلومینیوم کمتر نمودند.

البته این امر با توجه به تیزبینی برخی از شرکتهای اجرای نمای کامپوزیت و تولید کنندگان معتبر پیگیری و اطلاع رسانی شد و همچنان در حال پایش می باشد.

پیشنهاد می شود مصرف کنندگان عزیز اقدام به خرید محصولاتی کنند که تولید کننده های آن ضمانت نامه کارخانه ای صادر می نمایند و حتماً بعد از اجرا، ضمانت نامه خود را دریافت نمایند.

روکش رنگ ورق کامپوزیت

رنگ محصول آلومینیوم کامپوزیت پانل به دلیل مجاورت مستقیم با آفتاب و عوامل آب و هوایی مختلف می بایست از نوع رنگهای استفاده شده در صنعتهایی مانند خودروسازی ، کشتی رانی و هواپیما سازی باشد .

که به این نوع از رنگها به اختصار P.V.D.F گفته می شود که یکی از قابلیتهای این نوع رنگ، عدم تغیییر رنگ شدید در مقابل تابش نور مستقیم خورشید تا ۱۵ سال می باشد.

و البته نوع رنگ آمیزی آن می بایست حتماً کوره ای باشد تا رنگ بر روی آلومینیوم پخته شود تا در شرایط جوی متفاوت دچار پوسته شدن نگردد.

البته این نوع رنگ برای نمای داخلی مورد استفاده ای ندارد و در اصل فقط هزینه مازادی برای مصرف کننده می باشد.

با توجه به افزایش درخواست این محصول برای نمای داخلی برخی از تولید کنندگان اقدام به تولید نمای کامپوزیت با رنگهای سوپر پلی استر یا دبل پلی استر نمودند تا علاوه برتامین نیاز داخلی، کاهش قیمت آن باعث ترقیب بیشتر مصرف کننده جهت استفاده از این محصول در فضا و دکوراسیون داخلی گردد.

لذا پیشنهاد می شود مصرف کنندگان محترم قبل از اقدام به خرید ورق کامپوزیت حتما در مورد نوع رنگ آن اطلاعات دقیق از فروشنده دریافت نمایند.

محصول آلومینیوم کامپوزیت پانل که جهت نمای بیرونی مورد استفاده قرار میگیرد می بایست ضمانت نامه حداقل ۱۵ ساله تولید کننده را به همراه داشته باشد.