پروفیل آلومینیوم H و L - اجرای نمای کامپوزیت به روش H و L
پروفیل آلومینیوم H و L
بهمن 19, 1395
نورپردازی نمای بیرونی و اصول کاربردی آن
بهمن 19, 1395
پروفیل آلومینیوم H و L - اجرای نمای کامپوزیت به روش H و L
پروفیل آلومینیوم H و L
بهمن 19, 1395
نورپردازی نمای بیرونی و اصول کاربردی آن
بهمن 19, 1395

انواع مختلف نمای ساختمان

انواع مختلفی از نماها برای ساختمان های مسکونی، ویلایی و اداری شامل نماهای سنگی ، چوبی ، رومی ، آجرنما در دو دسته کلاسیک و مدرن وجود دارند. کامپوزیت یک نوع پنل آلومینیومی مدرن است که برای بعضی از ساختمان های دولتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کامپوزیت فرآیندی است که طی آن، نما را از آن حالت سنگ به یک حالت مدرن صنعتی تبدیل می­کنند. پشت کار کامپوزیت می تواند نمای قبلی ساختمان همراه با یک اسکلت فلزی باشد. در نهایت کامپوزیت یا ورق آلومینیوم را با توجه به طرحی که مد نظر معمار است، بر روی اسکلت فلزی سوار می­کنند. نمای سنگ ممکن است در نشست ساختمان یا بر اثر زلزله ترک بردارد، یا پایین بیافتد، ولی کامپوزیت ترک بر نمی دارد و یک عایق صوتی و سرمایشی و گرمایشی نیز برای ساختمان محسوب می شود.

در موارد بسیاری سقوط سنگ نمای ساختمان، خصوصا در طوفان ها گزارش شده اند، که اگر بخواهند جلوی افتادنشان را بگیرند، نیاز به رول پلاک دارند، که آن هم زیبایی نما را از بین می برد، ولی در کامپوزیت سقوط مصالح سابقه نداشته است. از مزیت های دیگر کامپوزیت این است که نمای سبکی است و به سیمان و خاک و غیره برای نصب نیاز ندارد. یعنی ساختمان بر روی پایه سبک تری اجرا می شود. در حدود ۳۵ نوع تنوع رنگ برای کامپوزیت وجود دارد. رنگ های کامپوزیت، ۱۵ سال گارانتی دارند. انواع طراحی های مختلف را می توان در کامپوزیت اجرا کرد، و رنگ نهایی نزدیکترین رنگ نسبت به طراحی خواهد بود.

در حال حاضر نزدیک به بیست نوع برند، ورق کامپوزیت را ارائه می دهند، که برخی تولید داخل بوده و برخی از چین وارد می­شوند.

برخی از کامپوزیت ها ساده هستند و برخی طرح دار هستند. یک مدل از کامپوزیت ها طرح سنگ هستند، که در صورت اجرا، بیننده تفاوت آن نما را با نمای سنگ متوجه نخواهد شد. همچنین طرح های چوب و آینه ای و امثال آن نیز وجود دارند. طرح های کامپوزیت نسبت به خواسته بازار تنوع مطلوبی دارند. نماهای کامپوزیت تا حد مناسبی نسبت به حریق مقاومت دارند.