بیشترین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت ( مقاله دوم )

پلی اتیلن آلومینیوم کامپوزیت
مهر 1, 1396
فروش ورق کامپوزیت - نمای کامپوزیت
آلیاژ آلومینیوم ورق های کامپوزیت پرمیوم باند
مهر 1, 1396
پلی اتیلن آلومینیوم کامپوزیت
مهر 1, 1396
فروش ورق کامپوزیت - نمای کامپوزیت
آلیاژ آلومینیوم ورق های کامپوزیت پرمیوم باند
مهر 1, 1396

بیشترین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت

آلومینیوم کامپوزیت در صنعت ساختمان

بی شک بیشترین استفاده از الومینیوم کامپوزیت، در صنایع ساختمانی است . ساخت ورقهای ترکیبی آلومینیوم در ابتدا با هدف ایجاد مصالحی در جهت سبک سازی ساختمان و ایجاد آزادی کامل در طراحی معماری آن بوده است ، که متعاقباً در صنایع دیگر نیز به کار گرفته شد. اما برتری الومینیوم کامپوزیت در مقایسه با سایر مصالح جایگزین در صنعت ساختمان فقط در سبک سازی نیست که به برخی از مزایای اصلی آن میپردازیم

  • روشهای شکل دهی و فرم دهی آسان

الومینیوم کامپوزیت به راحتی و با استفاده از ابزار معمولی و رایج صنعت مربوطه بریده شده ، خم و کمانی می شود و به شکلهای مورد نظر درمی آید.

درحالی که حتی افراد کم تجربه نیز با رعایت نکات مرتبط با محصول ، می‌توانند نسبت به نصب آن اقدام نمایند. در ادامه به ابزارها و روشهای نصب الومینیوم کامپوزیت اشاره خواهد شد.

  • از بین رفتن محدودیت ها در استفاده از ایده‌های مختلف طراحی

محصول الومینیوم کامپوزیت به راحتی در اندازه های مورد نظر طراح و با رنگهای متنوع و زیبا برش می‌خورد و طرح مورد نظر را حاصل خواهد نمود. خواست هر معمار حاصل شدن منحنی‌ها ، کمان‌ها ، چند وجهی‌ها ، حلقوی‌ها ، و … متنوع برای خلق چیدمان مطلوب و مورد نظر است. الومینیوم کامپوزیت متضمن وقوع این رویداد خواهد بود.

  • دوام و عدم تغییر رنگ به هنگام تغییر شکل

شکل پذیری بالا جزء ذات الومینیوم کامپوزیت است. مهم این است که شکل پذیری کامل و کم نظیر الومینیوم کامپوزیت به هیچ عنوان بر دوام و صافی سطح آن اثر نامناسبی نخواهد داشت. چرا که آلیاژ مناسب آلومینیوم استفاده شده در شکل پذیری و عدم ایجاد ترک روی سطح را تأمین می‌نماید. نهایی سازی رنگ سطوح با تکنولوژی PVDF و NanoPVDF نیز ثبات رنگ و عدم ایجاد ترک و تغییر در Contrast رنگ الومینیوم کامپوزیت را تضمین خواهد نمود.

  • رنگهای متنوع و حذف بازتاب نور خورشید

استفاده از رنگهای متنوع و نهایی سازی لایه محافظ Poly Vinylidene Fluride PVDF که نوعی Fluoro Carbon است ، علاوه بر ایجاد زیبای‌های های فراوان باعث حذف بازتاب نور خورشید از روی ورق آلومینیوم شده است.

Fluoro Carbon نوعی رزین است که نهایی سازی سطح با آن باعث می شود خم کردن و فرم دهی ، شکست یا ترکی در سطح رنگ ایجاد نکند.