مزایای نمای کامپوزیت و تابلو کامپوزیت
فروردین 14, 1396
چرا نمای کامپوزیت
فروردین 14, 1396
مزایای نمای کامپوزیت و تابلو کامپوزیت
فروردین 14, 1396
چرا نمای کامپوزیت
فروردین 14, 1396

توضیحاتی درباب نمای کامپوزیت

امروز طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمانها به نوعی هنر آمیخته با تکنولوژی تبدیل شده است.زیبا سازی شهری با استفاده از مصالح جدید و با تکنولوژی روز دنیا و مشخصات منحصر به فرد امروزه در کشور مورد توجه بسیاری از مسئولان قرار گرفته است.

از خصوصیات منحصر به فرد نمای کامپوزیت جدید به طور خلاصه می توان به سبکی وزن ، تنوع در شکل پذیری ، مقاومت بالای رنگ در مقابل بارانهای اسیدی و اشعه UV آفتاب ، سرعت اجرائی بالا ، مصالح زیرسازی سبک ، بی نیازی این محصول به شستشو ، عایق صوت ، مقاومت بالا در مقابل تغییر دما ، جلوگیری از عبور و مرور حرارت به ساختمان و ابعاد بزرگ پانل ها اشاره کرد.

ورق های کامپوزیت آلومینیومی یکی از بدیع ترین مصالح ساختمان است که با خصوصیات منحصر به فرد خود از قبیل استحکام ، وزن کم ، انعطاف پذیری ، تنوع رنگ و اندازه و زیبایی و…، افق جدیدی به روی طراحان داخلی و خارجی گشوده است . تطابق مشخصات ورق های کامپوزیت با سلیقه مدرنیته بشر امروز، استفاده روز افزون او از این ماده را طلبیده و ما را بر آن داشته تا با طراحی زیبا و مدرن به نحو مطلوبی این ماده را در نمای ساختمان و معماری داخلی به کار گیریم.

ورق کامپوزیت آلومینیومی ۴ میلی متری از ۳ لایه عمده تشکیل می شود که ۲ لایه ۵/۰ میلی متری آلومینیوم در دو سمت ورق و یک لایه ۳ میلی متری از جنس پلی اتلین به نامPVDFدر میان دو ورق آلومینیوم قرار دارد که این لایه پلی اتلین نقش عمده ای در عایق سازی ورق کامپوزیت آلومنیومی در مقابل صدا و حرارت ایجاد می کند .

مهمّ ترین دلایل افزایش استفاده از نمای کامپوزیت

۱ – وزن کم ۲- قابلیّت ایجاد معماری های زیبا ۳- مقاومت در برابر شرایط جوّی ۴- خواصّ ضدّ خوردگی ۵ – وجود سازه هایی که در آنها نباید از فلز استفاده کرد .