طراحی و اجرای نمای ساختمان و آلومینیوم کامپوزیت

تابلو های آلومینیوم کامپوزیت
اردیبهشت 21, 1395
مزیت های ورق آلومینیوم کامپوزیت
اردیبهشت 21, 1395

طراحی و اجرای نمای ساختمان و آلومینیوم کامپوزیت

نما کاری

از آنجایی که اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی ساختمان شکل می گیرد،نمای ساختمان شما تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت اشخاص از کیفیت مصالح و متریال و نوع ساخت پروژه شما دارد یک طراحی و اجرای جذاب و با کیفیت در نمای ساختمان شما می تواند اثری شاخص و به یاد ماندنی از نمای ساختمان شما را در ذهن بیننده تداعی کند.
نمای یک ساختمان اداری،نمای ساختمان مسکونی،نمای ساختمان تجاری،نمای مجتمع مسکونی و نمای برج ها از جنبه های مختلفی باید بررسی شود :


* به عنوان رابطی بین فضای بیرون ساختمان و فضای داخل ساختمان
* به عنوان معرف موقعیت مکانی ساختمان و کاربرد آن
* زیبایی نما
* ارتباط نما با شرایط محیطی ( نظیر آلودگی هوا، باد مداوم و…)

*  سرعت اجرای ساختمان

* قیمت تمام شده

نماهای ساختمانی عموماً به سبکهای  نمای کلاسیک و نمای مدرن و با استفاده از متریال های مختلفی همچون آجر،چوب  (ترموود)، سنگ (تراورتن،گرانیت،آنتیک،مرمریت و.) شیشه، ورق های کامپوزیت آلومینیوم و….. اجراء می گردد.

با ازدیاد انواع متریال و مصالح ساختمانی برای ساخت نمای ساختمان، انتخاب متریال مناسب و مصالح مناسب ساختمان بسیار سخت می باشد. بهتر است همزمان به دوام ساختمان و زیبایی ساختمان توجه کنیم. به طور یقین شما خواستار بهترین نما و زیباترین نما هستید که به خوبی بیانگر شخصیت و سلیقه ساکنان آن باشد. به منظور جلوگیری از اشتباهات پرهزینه، بهتر است با یک مهندس معماری و  طراح داخلی مشورت کنید.
چگونه بهترین رنگ  و مناسب ترین رنگ را برای نمای خارجی ساختمان خود انتخاب می کنید؟ درکل انتخاب رنگ در طراحی نمای ساختمان نکته  بسیار اساسی و مهم می باشد.

انتخاب رنگ به جا و مناسب می تواند معایب نما را بپوشاند و یا برعکس اگر اشتباه انتخاب شود می تواند نظرها را به سمت معایب ساختمان جلب کند.

یکی از طراحان بزرگ نمای ساختمان پیشنهاد می کند که انتخاب امن و مناسب برای رنگ نما، انتخاب دو سایه و ته رنگ از یک رنگ می باشد.رنگ نقش مهمی در نمای ساختمان دارد. برای مثال ورودی خانه خود را رنگ سفید روشن و براق بزنید تا جلوه خاصی داشته باشد. راه هایی که می توان با استفاده از رنگ ها، زیبایی خاصی به ساختمان دهد بیشمار است.
پنجره ها مانند روح ساختمان است چون راه ورودی نور خورشید به خانه  است. اولین و مهم ترین نکته در انتخاب پنجره خوب و بهترین پنجره  دوام آن است. از طرف دیگر، پنجره ها بیان کننده کاراکتر ساختمان می باشد. ساختمان های مدرن با پنجره های بزرگ قدی بهتر به نظر می رسند، درحالیکه یک خانه قدیمی با پنجره های مستطیل شکل و شیشه های شفاف زیبایی بیشتری دارند.
اجازه ندهید که ساختمانتان در سیاهی گم شود. یک نورپردازی عالی باعث برتری ساختمان شما نسبت به ساختمان های دیگر از جهت نورپردازی ساختمان و نور پردازی نما در شب می شود.

در کنار چراغ های قابل مشاهده ای که بالای درب ورودی و درب پارکینگ نصب می شوند، چراغ های دیگری نیز وجود دارند که باید در نمای ساختمان کار گذاشته شوند.

چراغی را که به استایل و سبک ساختمانتان شبیه است را انتخاب کنید. خانه های سنتی و قدیمی با لوسترهای فانوس مانند که از دو طرف درب ساختمان آویزان شده است، زیباتر می شود. چراغ های استیل کوچک جذابیت بیشتری به قسمت ورودی ساختمان می دهد.
در ادامه به معرفی انواعی از مصالح ساختمانی برای نما می پردازیم .

نمای کامپوزیت

–    به علت فلزی بودن و داشتن لایه عایق ، عایق حرارت و صوتی خوبی برای ساختمان و نما می باشد که موجب هدر نرفتن انرژی ساختمان می گردد.
–    از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
– مقاومت بالای نمای کامپوزیت ساختمان در مقابل آتش سوزی
–    نمای کامپوزیت ساختمان  از دوام و استقامت خوبی برخوردار می باشد و با گذشت زمان در برابر شرایط جوی نا مطلوب مانند باد و طوفان شکل اولیه خود را از دست نمی دهد .
–    طرح و رنگ آن بسیار متنوع است ، بطوریکه  نمای کامپوزیت  را می توان جزء نماهای مناسب ساختمان  جهت زیبا سازی ساختمان دانست .
–    سرعت اجرای آن بسیار بالاست این موضوع از محاسن بارز نمای کامپوزیت می باشد.
–    پایین بودن وزن نمای کامپوزیت که  باعث کاهش بار مرده ساختمان می گردد ، از محاسن دیگر نمای کامپوزیت ساختمان می باشد .

نمای ساندویچ پانل

–     عایق حرارتی و صوتی خوبی برای ساختمان و نما می باشد .
–    این نوع نمای ساختمان  به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و گران قیمت ، دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد . اما به علت بازگشت سرمایه به خاطر بهینه سازی الگوی مصرف ، باعث صرفه اقتصادی در ساختمان  درمدت زمان طولانی می شود . همچنین بدلیل بالا بودن سرعت اجرای نما و ثبات رنگ نمای ساختمان در دراز مدت و عدم نیاز به شستشوی نما ، از نظر اقتصادی به صرفه است .
–     نمای ساندویچ پنل  از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است .
–     با طراحی ترکیبی نما و اجرای زیبا دراشکال متنوع سازه قابل اجرا می باشد.
–     عدم جذب معلقات موجود در هوا ، همچنین با وقایع جوی مانند باد و باران ،غبار و دیگر آلودگیها از روی آن برداشته می شود.
–    ماکزیمم سرعت اجرا
–    کاهش بار مرده در ساختمان به خاطر استفاده از نمای ساندویچ پانل.
–    رنگ بندی نمای گالواریوم پانل بسیارمتنوع بوده و توانسته با توجه به نیازبازار و سفارش مشتری خود را در جهت خواسته های آنها رهنمون سازد.و همچنین این نما از۱۰۰رنگ برخوردارمیباشد.
–    ضد اشتعال

نمای سنگ گرانیت

–    این نوع نما (منظور همان  نمای گرانیت ساختمان) بدلیل عبور دادن صدا و حرارت، عایق صوتی و حرارتی مناسبی نبوده و همچنین نیز به هدر رفتن انرژی ساختمان کمک می نماید.

–    هزینه اجرای این نوع نما از نماهای ساختمان به دلیل بالا بودن قیمت سنگ گرانیت و هزینه نصب آن زیاد می باشد . البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی نما ، میتوان از قیمت بالای آن تا حدودی چشم پوشی وصرف نظر نمود .
–    نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی می باشد .
–    نمای سنگ گرانیت از تنوع نسبتا خوبی برخوردار است .
–    سنگها بدلیل داشتن سطح متخلخل ، جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را به سطح خود و نما  گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی کثیف شده و رنگ و طرح اولیه خود را از دست می دهند . لذا مستلزم شستشوی مجدد و نظافت نما  می باشند .
–    سرعت اجرای  نمای سنگ گرانیت به دلیل زمان بر بودن عملیات ملات ریزی پشت سنگ و گیرایی ملات و سنگ پایین است .
–    جرم حجمی سنگ بالاست و بار مرده زیادی را به ساختمان  و نمای ساختمان وارد می کند .
–    سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات صیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا بالایی می باشد که می توان از این ویژگی آن در نما سود برد.

نمای سنگ تراورتن

–     نمای سنگ تراورتن با توجه به وجود معادن انبوه در کشور از نظر قیمت مناسب است ، ولی عوامل دیگری که از نقاط ضعف این سنگ می باشد مانع از استفاده همیشگی این محصول می گردد.
–     سنگ تراورتن یکی از با دوام ترین سنگهای موجود در بازار ایران است و از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
–    این سنگ از طرح خاصی برخوردار نمی باشد. این ایراد از عمده موارد ضعف آن بحساب می آید.
–    سرعت اجرای نمای سنگ تراورتن نیز مانند دیگر سنگها به دلیل زمان بر بودن عملیات ملات ریزی پشت سنگ و گیرایی ملات و سنگ پایین است .
–    وزن سنگ تراورتن نسبت به دیگر سنگها نسبتا کم می باشد ولی در هر صورت بار مرده زیادی به ساختمان وارد می کند .
–    سنگ تراورتن از تنوع رنگی کمی دارد.
گروه مهدسی گارنت با داشتن تیم طراحی نما و اجرای نما که متشکل از مهندسان با تجربه ومعماران و کارگران زبردست می باشد شرایطی را مهیا می سازد که شما بتوانید از صفر تا صد طراحی و اجرای نمای خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید.
برای راهنمایی و مشاوره برای طراحی نمای ساختمان و اجرای نمای ساختمان شامل نمای کامپوزیت،نمای مدرن،نمای کلاسیک،نمای سنگ تراورتن،نمای سنگ گرانیت،نمای چوب ترموود،نمای شیشه و انواع نمای ساختمان کافی است با ما تماس بگیرید .

Premium bond