مقاومت نمای کامپوزیت در برابر تغییرات آب و هوایی
تیر 14, 1395
دانستنی های پانل کامپوزیت در نمای کامپوزیت
تیر 14, 1395
مقاومت نمای کامپوزیت در برابر تغییرات آب و هوایی
تیر 14, 1395
دانستنی های پانل کامپوزیت در نمای کامپوزیت
تیر 14, 1395

لزوم استفاده از آلومینیوم کامپوزیت در نمای ساختمان

مقاوم سازی در برابر زلزله در نمای آلومینیوم کامپوزیت:

ایران روی کمربند زلزله واقع شده است و بسیاری از بناها دربرابر زلزله مقاوم نیستند . همچنین امکان تخریب وجود دارد و ساخت مجدد آنها هم عملا امکان پذیر نیست . در شهری مثل تهران با این حجم عظیم ساخت و سازو اجرای نمای ساختمان های مختلف تنها راه حل کمک گرفتن از ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند و اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت است . به ترتیب الویت می توان اقدام به این کار کرد ابتدا به تقویت پل ها و بیمارستانها و مراکز مهم پرداخت و سپس بتدریج به مقاوم سازی سایر ساز ها ازهمه مهمتر در طراحی نمای ساختمان پرداخت.

در کالیفرنیا دولت سازمانهای مربوطه را مؤظف کرده است که بیمارستانها و ساختمان ها در برابر زلزله تا ۹ ریشتر مقاوم سازند .برای همین استفاده از نمای آلومینیوم کامپوزیت در طراحی نما و اجرای نمای ساختمان ضروریست .

ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند در پوشش‌نما،طراحی نما،نمای ساختمان ، سقف‌های کاذب، نرده‌ها و حصارها، درب و پنجره، و… کاربرد دارد. اما به طور جزئی‌تر از موارد مهم مصرف ورق آلومینیوم کامپوزیت پرمیوم باند می‌توان به کامپوزیت آلومینیومی اشاره کرد که شکل‌پذیری بالا و پردازش آسانی دارد و در معرض سرما و گرما به خصوص در نمای ساختمان مسطح باقی می‌ماند. علاوه بر این، مهم‌ترین ویژگی ورق کامپوزیت آلومینیومی ضد حریق بودن آن است.

همچنین استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت در طراحی نما و اجرای نمای ساختمان به صورت نمای کامپوزیت آلومینیوم بدلیل طول عمر بالا و اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد در بلند مدت بسیار با صرفه تر است .

نمای آلومینیوم کامپوزیت