نمای کامپوزیت مناسب ترین نمای جایگاه پمپ بنزین

بازسازی نمای ساختمان
بهمن 5, 1395
راهنمای انتخاب ورق کامپوزیت
بهمن 5, 1395
بازسازی نمای ساختمان
بهمن 5, 1395
راهنمای انتخاب ورق کامپوزیت
بهمن 5, 1395

نمای کامپوزیت مناسب ترین نمای جایگاه پمپ بنزین

شاید به قطعیت بتوان گفت که نمای آلومینیوم کامپوزیت و ورق های آلومینیوم کامپوزیت بهترین و مناسب ترین مصالح برای بازسازی و زیبا سازی نمای جایگاه پمپ بنزین است . استفاده از نمای آلومینیوم کامپوزیت به دلیل داشتن خصوصیات زیر جهت نمای جایگاه پمپ بنزین پیشنهاد می گردد :

  • ورق آلومینیوم کامپوزیت مورد استفاده در نمای جایگاه های پمپ بنزین دارای خاصیت ضد اشتعال می باشد که کارخانه پرمیوم باند تنها تولید کننده ورق کامپوزیت ضد حریق با گرید B1 در ایران می باشد.
  • وزن بسیار سبک ورق های آلومینیوم کامپوزیت جهت بازسازی نمای جایگاه بر روی سازه قبلی .
  • ثبات رنگ ورق ها در برابر آفتاب و باران .
  • قابلیت فرم پذیری زیاد جهت اجرای انواع طراحی ها زیبا مخصوص نمای جایگاه پمپ بنزین .
  • دارای بیمه نامه ۱۵ ساله در مقابل هر گونه تغییر رنگ و …

رنگ اصلی مصرفی در پانل ها PVDF می باشد که جدیدترین رنگ مصرفی جهان است

PVDF نوعی رزین است لذا در هنگام خم کاری شکست روی آن ایجاد نمی شود.

این رنگ در مقابل باران های اسیدی و اشعه ماوراء بنفش آفتاب مقاوم است ، به طور مثال ، سنگ ها در اثر اشعه UV و باران های اسیدی درخشش خود را به سرعت از دست می دهد.

سیمان و آجر و شیشه سریع کثیف می شوند و به مرور رسوب باران روی آنها می ماند

از نظر زیبایی نیز با توجه به تنوع رنگ ها ، این پانل ها با هر سلیقه ای جور است

بنابراین می توان گفت که این محصول با هر آب و هوایی سازگار بوده و دوست محیط زیست نیز هست

با توجه به وزن پائین این ماده ( زیر سازی کمتر از ۸ کیلو در هر متر مربع ) در مقایسه با سایر مصالح ( گرانیت ۹۵ کیلو ، سیمان ۷۸ کیلو ، شیشه ۳۸ کیلو ، ورق آلومینیوم ۳۵ کیلو ) ماده ای سبک است که مهم ترین تاثیر آن در سبک سازی ساختمان است .

کاهش وزن لرزه ای ساختمان منجر به کاهش نیروی برش پایه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله در محاسبات سازه می گردد ، به گونه ای که در نتیجه آن المان های سازه ای اقتصادی تر و بهینه تر طراحی می شود ، که علاوه بر کاهش خطر زلزله باعث سبک تر شدن مقاطع سازه ای و پی ها و ارزان تر شدن آن می گردد

به علاوه به دلیل نصب یک اسکلت فلزی به ساختمان نمی توان از تاثیر مطلوب این اسکلت قابی صرف نظر کرد ، به خصوص در جلوگیری از سقوط قطعات مصالح از سازه ها و خطرات جانبی .

خاصیت ویژه دیگر این محصول ( مبحث ۱۹ مقررات ملی ) وجود لایه پلی اتیلن و آب بندی این محصول در کنار وجود هوای محبوس بین ورق ها و ساختمان است که یک عایق حرارتی ، صوتی بوجود می آورد که از نظر بهینه سازی انرژی مزیت زیادی است .

از نظر نگهداری نیز بر خلاف سایر مصالح عملاً نیازی به عملیات خاصی نیست و در صورت نیاز به تعویض بخشی از پانل ها ، فقط قسمت آسیب دیده پانل تعویض می شود .