مقاومت نمای کامپوزیت در برابر تغییرات آب و هوایی

تکنولوژی برش CNC ورق آلومینیوم کامپوزیت
تیر 14, 1395
لزوم استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان
تیر 14, 1395
تکنولوژی برش CNC ورق آلومینیوم کامپوزیت
تیر 14, 1395
لزوم استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان
تیر 14, 1395

مقاومت نمای کامپوزیت در برابر تغییرات آب و هوایی

برای پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد بسیار فراوانی دارد ورق های آلومینیوم کامپوزیت متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط می باشد .

ورق های کامپوزیت آلومینیوم با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد.

مقاومت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی(رطوبت ، حرارت و اشعه خورشید) یکی از برجسته ترین خصوصیات ورق های آلومینیوم کامپوزیت در مقابل شرایط محیطی می باشد، در کشورهای گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیوم کامپوزیت بی رقیب می باشد، بدلیل وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم، ورق کامپوزیت آلومینیوم بهترین عایق حرارتی می باشد که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود، همچنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم، اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می نماید.

همچنین ورق آلومینیوم کامپوزیت از مقاوم ترین فلزات در مقابل رطوبت می باشد و زنگ نمی زند و تغییر رنگ آن در مقابل سایر مصالح ساختمانی نما کمتر است.

ورق آلومینیوم کامپوزیت در ضخامت های مختلف و ضخامت های مختلف در پلی اتیلن مرکزی باتوجه به موارد استفاده مختلف موجود می باشد . هم چنین ورق آلومینیوم کامپوزیت تقریبا به هر رنگی قابل ساخت می باشد و تنوع رنگ آن بدون محدودیت است.

مقاوم نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی(رطوبت حرارت و اشعه خورشید) : یکی از برجسته ترین خصوصیات نمای آلومینیوم کامپوزیت مقاومت در مقابل شرایط محیطی می باشد در کشور های گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیم کامپوزیت بی رقیب می باشد.

به دلیل وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز و لایه آلومینیوم ورق کامپوزیت آلومینیوم بهترین عایق حرارتی می باشد که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود. همچنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم کامپوزیت اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می نماید هم چنین ورق آلومینیوم کامپوزیت از مقاوم ترین فلزات در مقابل رطوبت می باشد و زنگ نمی زند و تغییر رنگ آن در مقابل سایر مصالح ساختمانی نما کمتر است.

 

 ورق آلومینیوم کامپوزیت