ورق آلومینیوم کامپوزیت طرح چوب پرمیوم باند
اردیبهشت 28, 1395
اهمیت معماری داخلی
اردیبهشت 28, 1395
ورق آلومینیوم کامپوزیت طرح چوب پرمیوم باند
اردیبهشت 28, 1395
اهمیت معماری داخلی
اردیبهشت 28, 1395

از اهداف اصلی اجرای نمای ساختمان میتوان موارد زیر را نام برد:

۱-زیبا و دلپذیر شدن نمای بیرون ساختمان و در نهایت دورنما و منظره (View) مناسب و قابل قبول شهر یا محلی که ساختمان در آن واقع شده‌ است.

۲-کاهش اتلاف انرژی در تمام فصول سال؛ چرا که اجرای نمای ساختمان نقش یک عایق حرارتی و برودتی را بازی می‌کند، که هم از هدر روی انرژی تولیدی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان ممانعت می‌کند و هم می‌تواند بر حسب جنس، رنگ و میزان سطحی که دارد، باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان خصوصاً در مناطق گرمسیری شود، و عکس همین عملکرد را در فصل زمستان برای جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمانها درمناطق سرد سیری ایفا نماید.

۳-اجرای نمای ساختمان بعنوان عایق صوتی ایده‌ال و مناسب؛ کاملاً واضح و روشن است که اجرای نمای ساختمان نقش بسیار مهمی‌ در کاهش ورود میزان آلودگی های صوتی و صداهای آزاردهنده محیط بیرون به فضای داخلی ساختمانهای اداری و مسکونی و … است. که این مساله در ابر شهرهای با آلودگی های بالای صوتی بیشتر نمود پیدا می‌کند. در ساخت و سازهای عصر حاضر، این عایقکاری صوتی با استفاده از نماهای شیشه‌ای و با بکار گیری شیشه های چند لایه که مابین آنها با گازهایی مثل آرگون پرشده یا خلاء می‌باشد و یا ورق آلومینیوم کامپوزیت که خاصیت آکوستیکی دارد و عایق مناسبی برای صوت ، حرارت می باشد و به بازده بالاتری رسیده‌است. نماهای با جنس سنگ، بتن و آجر نیز عایقهای خوبی از نظر صوتی هستند.

۴- اجرای نمای ساختمان کمک به افزایش دوام و پایداری ساختمانها در برابر شرایط نا مساعد جوی و محیطی (زلزله، باد، باران اسیدی و رطوبتهای خورنده، یخبندان، گازهای اسیدی موجود در هوای آلوده شهرهای بزرگ، پرتوهای مضر خورشید مثل اشعه ماورائ بنفش، گرد و خاکها و دوده های حاوی مواد شیمیایی) و در نتیجه افزایش عمر مفید ساختمان.